SÜNEN EBU DAVUD

Bablar    Konular    Numaralar  

TAHARA BAHSİ

<< 167 >>

DEVAM: 64. Abdest'ten Sonra Üzerine Su Serpmek

 

حَدَّثَنَا إِسْحَقُ بْنُ إِسْمَعِيلَ حَدَّثَنَا سُفْيَانُ هُوَ ابْنُ عُيَيْنَةَ عَنْ ابْنِ أَبِي نَجِيحٍ عَنْ مُجَاهِدٍ عَنْ رَجُلٍ مِنْ ثَقِيفٍ عَنْ أَبِيهِ قَالَ رَأَيْتُ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ بَالَ ثُمَّ نَضَحَ فَرْجَهُ

 

Sakifli bir adam, babasının şöyle dediğini bildirmiştir: "Ben Rasulullah (sallallahu aleyhi ve sellem)'in küçük abdest bozduktan sonra eteğine su serptiğini gördüm."

 

 

Diğer tahric: Nesai, tahare; İbn Mace, tahare; Tirmizi, tahare

 

AÇIKLAMA:     Hadisin senedinde ismi açıklanmayan Sakifli ravi 166. Hadiste geçen ve ismi üzerinde ihtilaf edilen ravidir. Bazıları bunun isminin Hakem b. Süfyan, bazıları da Süfyan b. Hakem olduğunu söylemişlerdir. Eğer bu zat'ın ismi gerçekten Hakem ise, o zaman babasının isminin Süfyan olması gerekir. Fakat bu ravinin isminin Süfyan olduğu kabul edilirse babasının isminin Hakem olması icabeder. Hadis şarihleri bu ravinin gerçek isminin "Hakem b. Süfyan" olduğunu belirtiyorlar. O zaman babasının isminin de Süfyan olduğu ortaya çıkmaktadır ki biz bu hususu bir evvelki hadiste aydınlığa kavuşturmuştuk.

 

Bir önceki Hadiste Rasulullah (s.a.v.)'in, küçük abdestini bozduktan sonra abdest alıp eteğine su serptiği ifade edilirken burada hemen küçük abdestini bozduktan sonra eteğine su serptiğinden bahsedilmesi, iki hadis arasında bir farklılık olduğu intibaını uyandınyorsa da, aslında Nebi (s.a.v.)in burada da abdestini bozduktan sonra abdest alıp eteğine ondan sonra su serpmiş olması; fakat bu hususun her nasılsa hadiste rivayet edilmemiş olması mümkündür. Meseleye bu açıdan bakınca hadisler arasında bir farklılık olmadığı anlaşılır.